Półka na autka i nie tylko

W każdym domu gdzie mieszkają dzieci wraz z nimi mieszkają małe figurki i ludziki, jak również małe samochodziki. Niestety odwieczny problem rodziców to zebranie tych wszystkich maluchów, aby były w jednym miejscu poukładane, wedle wizji dziecka, ale też rodzia, co by po drodze do łóżka nie wdepnąć na jakieś. Jak wiecie jakiś czas temu robiliśmy rewolucję w pokoju dzieci, chcieliśmy urządzić go tak, aby mimo małego matreżu, każde z nich miało też swoją strefe. Dzięki temu mimo, iż razem wiedzieli, że mają taką swoją osobistą część. Jak z Lusią było mega prosto bo wystarczył domek dla jej kucyków pony i tony innych figurek o tyle dla Szymka nie mieliśmy pomysłu. 


Szukając inspiracji w internecie natrafiliśmy na stronę MT sklep -Pan Samochodzik półki dla dzieci i nie tylko. Tam znalazłam to czego szukałam. Idealna półka do zabawy jak i nauki i co najważniejsze, będzie mega spersonalizowana dla Szymona. O tym, dlaczego będzie taka jego dowiecie się za chwilę. Na stronie jest masa wzorów różnych półek. Więc dla każdego znajdziemy coś ciekawego, półka w kształcie straży pożarnej, ludziak lego z pojemnikiem, albo batmana. To tylko przykłady.

Ja wybrałam w kształcie tira z dowolnym imieniem. Tak właśnie na mojej półce znajduje się imię Szymon, on jest bowiem właścicielem zawartości. Całe zamówienie zostało zrealizowane mega szybko by już po tygodniu cieszyć oczy moje i mojego dziecka. Po zamontowaniu półki tak, aby mógł z niej swobodnie ściągać i układać rzeczy, zaczęła się zabawa w układanie. Oczywiście najpierw wedle przeznaczenia, znalazły się na niej samochodziki, później ulubione figurki. Kiedy już je poukładaliśmy zaczęłam wymyślać zabawy dla synka z półką.


1. Kolory 

Wybrałam po 3 rzeczy w tych samych kolorach np. klocek, autko, ludzik . Rozłożyłam przed synkiem. Wzięłam kolorowe karteczki samoprzylepne i nakleiłam przy każdej półce dany kolor. Teraz synek musiał ułożyć na odpowniej półce rzeczy w danym kolorze. Przy okazji nazywałam mu kolory. Lusia oczywiście podpowiadała i asystowała bratu.

2. Kategorie

Ta zabawa bardziej mu przypadła bowiem segregował kategoriami, klocki, autka, figurki.
Według tego wzoru układaliśmy dane rzeczy na półkach.

3. Znikające autka

Ułożyłam 5 autek. Później Lusia odwracała uwage Szymona, a ja jedno zabierałam, dane autko mieszałam z 2/3 innymi, a Szymon miał za zadanie wybrać brakujący samochodzik i odłożyć go na półkę.


4. Liczenie

Układaliśmy rzeczy w rzędzie, a później liczyliśmy ile ich mamy na dole, a ile na dole. 

5. Szukaj i znajdź.

Ułożyliśmy na półkach różne rzeczy, zaś później prosiłam Szymona o wyszukanie danego autka/ludzika czy klocka, a on szukał i wyciągał go , podając mi do ręki.


Półka jak widzicie ma wiele zastosowań, prócz tego, że wreszcie nastał porządek, a wszystkie autka i ludziki Szymonka są w jednym miejscu, to jeszcze mamy pomoc edukacyjną. Półka cieszy się ogromną radością w oczach dziecka i rodzica. Co ciekawe jest mega wytrzymała i na prawdę duża, bo ma prawie 100cm. Wygrawerowane imię dziecka, czyni ją jeszcze bardziej wyjątkową. Lusia w sumie też załapała, że ta półka i rzeczy na niej to takie Szymonkowe, skończyła się więc walka, że coś jest jej, bo skoro tam leży znaczy, że tak nie jest. Oczywiście czasem sama lubią się sami bawić i zadają sobie zadania. W pokoju więc każdy ma coś swojego. 

Jeśli Wy również macie problem z ogarnięciem wiecznie ginących autek w czeluściach nicościć, to polecam, tym razem w tym wielkim garażu żadne nie zginie, a każde ma swoje wytpowane miejsce. Możecie kupić też wersję z boksami, wtedy jeszcze łatwiej będzie odkryć, którego autka aktualnie nam brakuje. Fajna sprawa też jak dziecko zbiera jakieś serie, bo będzie widać jakiego jeszcze nie mamy lub ile już mamy aktualnie. Naszą półkę znajdziecie TUTAJ




Komentarze

  1. Wygląda świetnie. Poszukuję czegoś podobnego dla mojego smyka :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)