Chłopięce czy dziewczęce dzielić czy nie dzielić?

Znalezione obrazy dla zapytania podzial chlopcy i dziewczynki
Ostatnio na jednej z grup na facebook.com jedna mama zapytała o kalosze niebieskie z bałwankiem Olafem z Krainy Lodu czy nadają się dla chłopca, pojawiły się różne odpowiedzi. Jedne mamy pisały, że są uniwersalne, a inne, że tylko dla dziewczynki bo ten Olaf to z bajki Kraina Lodu. A ja się pytam, gdzie jest powiedziane, że bajka Kraina Lodu to tylko dla dziewczynek? Bajki są dla wszystkich bez względu na płeć, ważne, aby cieszyły, bawiły i czegoś uczyły nasze dzieci. Teraz wracając do kaloszy, a co by było gdyby te same kalosze były tak samo niebieskie jak te i miały wzór bałwanka, ale nie z bajki. Czy wtedy też byłyby tylko dla dziewczynki? Przecież bałwan to bałwan, a kalosze nie są różowe, tylko niebieskie, a niebieski idąc tym tokiem myślenia to typowo kolor chłopięcy. Czyż nie? 





Jak ja byłam małą dziewczynką wszyscy kupowali mi lalki, misie itp. I szczerze średnio chciało mi się tym bawić, tak w sumie zabawa lalkami strasznie mnie nudziła. W przedszkolu tym sposodem częściej bawiłam się z chłopcami autami w wyścigi, w poszukiwaczy skarbów czy inne "typowo chłopięce zabawy". Jednak czy istnieje coś takiego jak typowe chłopięce zabawy lub typowo dziewczęce zabawy? Moja odpowiedź brzmi NIE. To ludzie nadali sobie takie kryteria, które tak na prawdę nie istnieją. Lalkami mogą bawić się zarówno chłopcy jak i dziewczynki i nie będzie to wypatrzenie, a coś zupełnie normalnego. To tak jakby robić wielkie oczy bo dzieckiem nie zajmuje się tylko matka a też ojciec. Zaraz ktoś mi powie, że nie ma porównania więc ok. Idźmi dalej mamy różne zawody i skoro dziecią wpajamy, że to dla chłopców, to dla dziewczynek to wychodzi, że żadna kobieta nie powinna pracować na taxi, jako inżynier, mechanik, budowlaniec czy architekt, no bo przecież to są męskie zawody, kobieta to powinna tylko gotować, prać i zajmować się dziećmi. Teraz także powiecie mi, że NIE, bo kobieta ma takie same prawa jak facet.
 No ok, to skoro tak jest to czemu dzielicie bajki dla dziewczynki i bajki dla chłopca, zabawki dla dziewczynki i zabawki dla chłopca. Po co? Skoro zarówno facet jak i kobieta świetnie gotują (faceci nawet często dużo lepiej, bo mają lepsze kupki smakowe) Dajcie dziecią możliwość próbowania już za młodu różnych rzeczy nawet tych, które wydają się Wam głupie lub nie dla nich kategorii płciowej. Zastanówcie się czy chcecie, aby potem Wasz syn czy córka uważał, że coś go w życiu ogranicza ze względu na płeć? Ja chce, aby moje dzieci czuły, że moga wszystko bez względu na to kim są (a mam dwie sztuki i to dwóch różnych płci). Podam Wam przykład z życia, na studiach w całej 25 osobowej grupie był jeden facet. Pierwsza myśl połowy dziewczyn, że to gej. Teoria obalona już po kilku miesiącach, bo gościu miał dziewczynę i to już długo. Potem, że jakiś wypatrzony, ale to też błąd. Koleś był genialny i łapał momentalnie kontakt z dziećmi. W przedszkolu gdzie pracował wyrabiał z nimi cuda a jego zajęcia były wspaniałe. Prócz normalnych zajęć uczył dzieci tańcu, bo sam tańczył zawodowo, dodatkowo z zamiłowania. Kiedyś podczas luźnej rozmowy opowiadał, że właśnie przez to, że ludzie patrzą przez głupi pryzmat podziałów miał i śmieszną i troche straszną sytuację w przedszkolu gdzie pracował. Przyszła jedna mama dziecka przerażona, że jej dziecko się poskarżyło, że Pan nauczyciel pomógł mu się ubrać na dwór. Na wielkie krzyki i złości mamy inne Panie odpowiedziały, że pracuje u nich Pan nauczyciel. Jakież wielkie było tej owej mamy zdziwienie, a potem go przepraszała. Powiecie mi, że bo kiedyś tak były podziały, a ja wam powiem, że bzdura. Nauczycielami kiedyś byli głównie faceci, a nie kobiety, uważano bowiem, że mężczyźni są mądrzejsi, bardziej mają poukładane w głowie. Więc skąd ta wizja? Czy to nie jest tak, że to my sami tak ułożyliśmy myślenie w naszym kraju o kobietach i mężczyznach? Pamiętajmy to co wpoimy dzieciom za młódu to zaowocuje na stare lata. Nie róbcie podziałów, bo zrobicie tym właśnie krzywdę. Jeśli syn marzy o tym by wozić misia w wózku pozwól mu, bo kiedyś będzie ojcem i będzie musiał zająć się swoim dzieckiem z wielką troską i miłością. Jeśli twoja córka marzy o aucie sterowanym pozwól jej się nim bawić, bo kiedyś będzie jeździła prawdopodobnie autem do pracy czy na wakacje. Jest tyle świetnych zabawek i bajek, nie ważne czy mają elementy księżniczek, bo przy księżniczce zawsze był rycerz. Bajki są dla wszystkich tak jak i zabawki a podział? Podział jest tylko w naszej głowie. 

Znalezione obrazy dla zapytania podzial chlopcy i dziewczynki

Komentarze