Akademia Mądrego Dziecka - Poznajemy świat. Słowa

    


 Z czym Wam się kojarzą książki interaktywne? Zwykle zapytani rodzice odpowiadają, że z jakimiś guzikami i dźwiękami. I to błąd. W książkach interaktywnych, chodzi o interakcje między książką, a małym czytelnikiem. Te książki nigdy się nie nudzą, mogą służyć do czytania, ale też zabawy. Dają ogrom możliwości, a często ograniczeniem jest dziecięca wyobraźnia.


    Jednym z takich pozycji jest nowa seria Akademii Mądrego Dziecka - Poznajemy świat. Słowa, Wydawnictwa Harper Kids. Można w sumie powiedzieć, że nie jest to sama książka to taki box składający się z książki oraz puzzlami. Nie są to jednak zwykłe puzzle. Jednak nim do nich przejdziemy najpierw kilka słów o zestawie. Całość zapakowana w pudełku-książce, zamykanej na magnes. Super sprawa bo wszystko mamy w jednym miejscu i wygodnie jest zamykane. W środku jest na stałe zamocowana książka z kartonowymi, grubymi stronami. dodatkowo jest przezroczyste pudełko z puzzlami. 


    Książka nasza dzieli przedmioty na miejsca, w których się one znajdują. Czyli tworzy gotowe zbiory. Tutaj warto zaznaczyć, że takie segregowanie przedmiotów, wspiera rozwój zdolności matematycznych. Dziecko obserwuje, że dane przedmioty łączy miejsce ich występowania, być może przeznaczenie, a czasem też kolor, kształt. Na co drugiej stronie są wgłębione miejsca w ilustracjach, gdzie trzeba umieścić pasujący element. Wszystko jest podpisane. Teraz troszkę o puzzlach, one również są wykonane z grubego kartonu. Dodatkowo każdy element z tyłu jest podpisany, czyli jeśli puzzel przedstawia klocki, z tyłu znajdziemy napis klocki. Jak można bawić się książką? Na milion sposobów. Poniżej opisze kilka z nich.

1. Cienie

Odwracamy puzzle obrazkami do dołu, jeśli dziecko nie umie czytać, musi dobrać odpowiedni element za pomocą dopasowania jego kształtu do obrazka w książce. Jeśli zaś dziecko umie czytać, musi przeczytać napisy i wybrać pasujący. W książce również obrazki są podpisane, więc można zerkać.

2. Czytanie globalne

Dziecko odwraca elementy obrazkiem do dołu i dopasowuje napis do napisu w książce, a jednocześnie obrazka. Później wspólnie z rodzicem czyta napis lub nazywa przedmiot. Rodzic weryfikuje czy zgadza się z napisem.

3. Sortowanie

Rozkładamy elementy obrazkami do góry i dziecko próbuje je posegregować, ze względu np. na kolor, kształt, miejsce występowania. Stara się znaleźć wspólne cechy.

4. Rysowanki

Bierzemy kartkę podajemy puzzle dziecku i odrysowuje je tworząc obrazek, później może kolorować według wzoru lub swojego pomysłu. 

5. Zgaduj zgadula

Wrzucamy do worka puzzle i dziecko z zamkniętymi oczami, musi odgadnąć co wylosowało.

6.Kalambury 

Dziecko losuje z woreczka przedmiot i musi go pokazać, opisać, wydać dźwięk jaki wydaje, a ktoś zgaduje co to. 




Komentarze