Niepłodność i cała reszta z nią związana

Znalezione obrazy dla zapytania: nieplodnoscKiedy jako 18-latka dowiedziałam się u ginekologa, że mogę nie mieć dzieci nie docierało to do mnie. No bo kto w tym wieku myśli już o zakładaniu rodziny? (Ja wiem są wyjątki). Później przez 2 lata łaziłam od ginekologa do ginekologa. Ciągle była ta sama informacja i zero możliwości. Zaczęłam szukać książek, ale niestety nic sensownego obecnie wtedy nie było na ryku dostępne.
Kiedy poznałam mojego męża wiedziałam, że muszę mu powiedzieć. Wiecie to głupio brzmi, ale nie ma dobrego czasu na takie tematy nigdy, a wypada być szczerym. 


Znalezione obrazy dla zapytania: nieplodnosc

Powiem Wam jak się czułam jako kobieta. Na pewno wybrakowana i zepsuta. No bo przecież wedle stereotypów kobieta ma być płodna i rodzić dzieci, a tu bum i okazuje się, że się nie da. To był trudny czas dla mnie. Bo z jednej strony chciałam z drugiej nie mogłam. Na szczęście po pewnym czasie trafiłam na cudownego lekarza, dał mi nadzieje. Kosztowało mnie to tony wyrzeczeń i trudów ale się udało i zaszłam w ciążę i dzięki niej mam Lusie. Choć pamiętacie moje wpisy z etapu trudnej i leżącej ciąży. Zewsząd mimo, że ja cieszyłam się, że się udało i będę mamą i tak słyszałam, że oszukałam przyrodę, że dlatego mam ciężką ciążę bo nie powinnam w niej być. Co ze mnie za kobieta, że nie umiem donosić dziecka. Wiecie te słowa bolą i bardzo się to odbiło na mojej psychice po urodzeniu już dziecka. (Lusia poczęła się naturalnie, choć wspomagając metodą hormonalną)
Dziś wspieram każdą kobietę, która ma problemy z płodnością lub trudną ciążę. Dlaczego? Bo wiem jak ciężko się czują, niezrozumiane, wybrakowane, wadliwe... Na szczęście jest takich kobiet troszkę. Kilka z nich napisało i wydało cudowną książkę "Jakość życia w rodzinie z problemem niepłodności" autorstwa Karolina Klimkiewicz, Honorata Cierpisz oraz Joanna Dejnaka. 
W tej książce znajdziecie opisane przyczyny niepłodności. Jakie są, jaki mają wpływ na nasz organizm. Prócz tego metody leczenia niepłodności w dzisiejszych czasach , jakie mamy możliwości z których możemy skorzystać starając się o dziecko. Jednak najważniejsze są ostatnie 3 rozdziały.

załamana kobieta z negatywnym wynikiem testu ciążowego

1. Psychologiczno-moralne aspekty oraz dylematy z życia rodziny z problemami niepłodności
Tutaj znajdziemy z czym zmagają się rodziny, które nie mogą, a chcą mieć dzieci. A także jest wzmianka o adopcji czy rodzinie zastępczej. Nasze cudowne alternatywy na bycie rodzicem. Ktoś kiedyś powiedział  w jakimś filmie "Znałeś kiedyś kobietę i ona cię w brzuchu nosiła i urodziła, ja natomiast cię pokochałam i zostałam na twoją mamą wierząc, że mnie na nią wybierzesz"
To piękne słowa podsumowujące wszystko w tym temacie.

2. Opis procedury badań własnych
Jakie badania należy wykonać, jaki jest ich cel. Co musimy wiedzieć i gdzie szukać pomocy. To ważne, bo to nadal temat tabu i nadal jesteśmy jako kobiety odsyłane od drzwi do drzwi.

3. Jakość życia w rodzinie z problemami niepłodności -opis przypadków
Ten rozdział wzrusza, porusza serce i u mnie otworzył rany, które się zasklepiły. Przypomniał ten trudny czas starania, walki. Tego co działo się w mojej głowie, ale też jak odbierała mnie rodzina czy bliskie osoby oraz społeczeństwo. Teraz jestem "odważna" mówiąc o swojej niepłodności wtedy byłam nią przytłoczona. To są przypadki  z życia wzięte. Pokazują prawdziwe oblicze, odczucia osób, które to przeżyły. Pokazują ich wybory i cele, czym się kierowały i dokąd podjęte decyzje ich zaprowadziły. Pokazują problemy małżeńskie, ale też rodzinne i społeczne. Pokazują to co jest tematem tabu, pokazują w 100% temat niepłodności w naszym społeczeństwie. 


Jeśli masz problemy z zajściem w ciąże, czujesz się przytłoczona, albo właśnie zmagasz się z niepłodnością, odrzuceniem jako kobiety przez samą siebie z powodu wydania jeszcze na świat potomka ta książka jest dla ciebie.
Jeśli przeżyłaś walkę o dziecko i bycie mamą powinnaś ją przeczytać, bo uświadomisz sobie, że nie jesteś sama, a to że twoja droga do macierzyństwa wyglądała inaczej nie czyni cię gorszą kobietą od drugiej ta książka jest dla ciebie
Jeśli interesujesz się tematem niepłodności, in vitro, adopcją itp. ta książka jest dla Ciebie.

Pamiętaj nie jesteś sama, jesteś piękna i wspaniała. Jesteś inna, jesteś wyjątkowa jaka jesteś. 




Komentarze