Książki idealne na Dzień Dziecka- Widnokrąg

Już niedługo ważny dzień w roku. Dzieci czekają na niego tak samo z radością i niecierpliwością jak na swoje urodziny. Mam na myśli Dzień Dziecka. To taki wyjątkowy dzień, kiedy czas się zatrzymuje i każdy z nas chce dać swoim dzieciom z siebie 100%. Kiedy praca nie jest ważna, a ważne są - DZIECI. Z tej okazji dostają też prezenty. Jedne symboliczne inne większe. Liczy się gest. Ja przychodze dziś do Was z propozycją od Wydawnictwa Widnokrąg. Bardzo fajne wydawnictwo. Ich książki niekiedy zaskakują, rozśmieszą, a nawet nauczą czegoś ważnego. Ja mam kilka pozycji, które dziś Wam zaprezentuję, a może i Wam się spodobają. 

1. Seria "Co się stało?"


Przewrotny humor, niepowtarzalne ilustracje i mądrości czysto życiowe to wszystko znajduje się w serii "Co się stało?". Seria składa się z trzech książek i każda opwoiada o czymś innym 
  • Straszny Bałagan
  • Wielkie Plamy
  • Małe Wypadki
Każde dziecko na swojej drodze napotyka jakieś problemy, dla nas wydają się małe, a dla nich są to ogromne problemiska. Kiedy dziecko wybrudzi ukochaną bluzkę jest mu mega smutno. Tak ciężko też się przyznać przed rodzicami skąd te plamy się biorą. Wypadki? Niby małe codzienne, ale zdażają się każdemu bywają takie, że wywołują łzy. Każda opisuje inne przypadki w innej tematyce. Fajne jets to, że nie są opisane tylko przypadki dzieci, ale też rodziców. W sumie szczerze te książki, świetnie nadają się też dla dorosłych, aby spojrzeli na pewne rzeczy z dziecka perspektywy np." Pobrudziłam bluzkę, bo chciałam zrobić mamusi kawę, aby się zrelaksowała". Zwykle jako rodzic widzimy plamę i już nam ciśnienie skoczy, a przecież nie wpadniemy na to, że intencja była dobra. Nam też starym koniom się zdarza coś wylać. Ile razy w pracy oblałam się sokiem, pomidorem już nie zliczę. Polecam każdemu więc tą serię bo na pewno się przy niej uśmiechniecie razem z dziećmi. 






2. Książka z naklejkami 


Mam aż dwie części i je uwielbiam ponad wszystko. Książka tak prawdziwa i wiele dająca, że aż trudno się nadziwić. Format niewielki, na spirali. Pierwsza część książki to opisane zwierzęta z pięknymi ilustracjami (jak prawdziwe, wychodzące z książki) taka mini encyklopedia. Druga część to "mordki", "twarze" zwierząt, które możemy dokończyć za pomocą naklejek możemy stworzyć całę zwierzątko odzwierciedlając ilustrację w 100% lub wymyśleć własne np. łasico,-niedźwiedzior itp. Ostatnia część to piekne tłe z widokami na łąki, góry na nich możemy naklejać tak naklejki, aby stworzyć własną ilustrację całych zwierząt. To niesamowite, bo tak na prawdę tworzymy nowe gatunki i własne ilustracje do książki. Super sprawa. Naklejki są świetnej jakości i w razie czegoś nawet da się je odkleić, nie niszcząc przy tym książki. Ja posiadam z tej serii "Góry" i "Las".








3. Ja, Jonasz i cała reszta


Lubicie Pamiętnik Florki lub Basię? Książki z humorem. To gwarantuje Wam, że "Ja, Jonasz i całą reszta" Was zachwyci. Napisana niezwykle lekko, prostym językiem z dużą dawką humoru. Opisuje codzienność, zwykłej rodziny z perspektywy dziecka. Powiem Wam z niektórymi sytuacjami to ja się utóżsamiam. Lusia jest nią zachwycona, a i ja wieczorami jej podkradam, aby dokończyć dalszą część. Cała książka pokazuje też najważniejsze rzeczy, że w rodzinie każdy jest różny, ale łączy nas miłość. Jesteście ciekawi ? Koniecznie przeczytajcie, a nie pożałujecie.







4. Pikotek chce być odkryty


To książka bez słów. Nie ma ani jednego zdania, a jednak jest taka "wymowna". Dymki zrozumiałe dla dzieci i dorosłych. Możliwość wymyślenia własnej historii, zmienianie za każdym razemjak to Pikotek został odkryty. Książkę tworzy jedna długa panorama lasu, gdzie są rozmieszczone różne zwierzęta. Świetna do nauki przyrody, poznania świata, ale też do kreatywnej zabawy czy zapoczątkowania rozmowy z dzieckiem. Ja jestem nią oczarowana. Zupełnie inna, a tak wciagająca. Moje dzieci siedzą nad nią godzinami i nadal uważają, że inaczej można tą bajkę opowiedzieć, coś innego się z niej nauczyć.










Jeśli któraś Wam się spodobała lub macie inne ulubione piszcie w komentarzu, chętnie poznam też Wasze ulubione tytuły. 





Komentarze

  1. Te z naklejkami wyglądają super :) ja jeszcze bym dorzuciła piękną historię "Był sobie szczeniak Ellie" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o muszę zerknąć o tym szczeniaku :) osobiście z naklejkami polecam, super też ćwiczą małą motoryke :D

      Usuń
  2. Las i góry jeszcze wczoraj była w domu bitwa, które będzie uzupełniać obrazki i naklejać naklejki;) Las przerobiony kilka lat temu przez starszaka, a teraz Góry już z młodszą siostra czytaja;) Świetne książeczki!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)