Memory na trzy sposoby Świat Baśni

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam kreatywne gry, gdzie mogę co rusz zmieniać zasady i wciąż dana gra jest fascynująca, a przy tym ucząca czegoś. Jedną z takich gier są Memory na trzy sposoby Świat Baśni od Kapitan Nauka. Niby gra stara jak świat dobierania kart w pary, jednak tym razem w nowej odsłonie, zaskoczą każdego. 


Zestaw składa się z dużych, kartonowych kart 11x11cm. Obrazki zaś są duże i czytelne. Ja wybrałam dla dzieciaków Świat Baśni, jako ten magiczny i tajemniczy. Ilustracje jakie znajdziemy na kartach to postacie z bajek i baśni mamy piratów, jednorożca, wróżkę itp. Każda jest przepiękna. Jak możn grać?

1. Obrazki do pary

 Gramy jak w zwykłe memory mieszamy i rozkładamy obrazkami do dołu. Potem po kolei odkrywamy dwie karty i jeśli trafimy na dwa takie same obrazki mamy parę i ją zabieramy. Układamy sobie z boku swoje zebrane pary, aby pod koniec gry podliczyć ile ich mamy. Wygrywa bowiem osoba, która odkryje jak najwięcej par.


2. Znajdź różnicę

Teraz zabawa będzie trudniejsza, bo prócz par dobierania trzeba różnice między dwoma obrazkami znaleźć. To zadanie choć łatwe się wydaje, to uwierzcie mi niektóre nawet mi trudno znaleźć było. Zabawa jednak wspaniała bo uczy spostrzegawczości


3. Refleks i spostrzegawczość

Teraz znów utrudniamy bo trzeba w jak najkrótszym czasie znaleźć jak najwięcej różnic i par. 


4. Opowiadamy bajkę

To moja ulubiona forma zabawy, losujemy obrazek i zaczynamy bajkę opowiadać, kolejna osoba losuje kolejny obrazek i dokłada swoje "3 grosze" do bajki. Dziecko porusza wyobraźnię, uczy wysławiania się w piękny sposób. 





Komentarze