Podróże małe i duże z niemowlakiem

Podróże z dzieckiem zwykle są bardzo stresujące i wymagają ułożenia wielkiego planu działania. Zwykle należy pamiętać o pewnych ważnych rzeczach:

  • jedziemy kiedy dziecko ma drzemke
  • ubieramy dziecko lźej do auta, aby się nie zagotowało
  • pakujemy podróżną torbę z naszymi niezbędnikami
  • wyposażamy się w zabawki na czas podróży

Jak pierwsze trzy podpunkty są proste i logiczne do ogarnięcia, tak z zabawkami zawsze jest problem. Bowiem nigdy nie wiemy, które wybrać. Ja ponieważ mam dwójkę maluchów staram się wybrać kilka must have, aby mogli bawić się wspólnie. Nie jest to jednak takie proste mając w aucie malucha kilku miesięcznego i 2 latke. Ja ostatnio szukając zabawki dla Szymka, natrafiłam na Mata samochodowa - Happy Trip firmy Baby Senses. Po zamówieniu czekałam niecierpliwie stąpając z nóżki na nóżkę. Ostatnio bowiem mamy dużo wyjazdów z dzieciakami tych bliższych i dalszych, więc przydałoby się jakoś je zająć podczas podróży, jeśli spać by nie chciały. 



Mata przyszła błyskawicznie w ciągu 2 dni. Po rozpakowaniu moim oczom ukazała się mata samochodowa, jakby taki panel główny z mocowaniem i 2 kontrastowe książeczki. Matę zamontować możecie za pomocą jednego kliknięcia klamry, za zagłówkiem. Z przodu przez sam środek maty jest przylepiec, zaś po bokach gumki. Dzięki temu łatwo i szybko można przymocować książeczki dołączone do zestawu. Każda książka ma na grzbiecie przylepiec, który idealnie się przykleja do tego na macie. Dzięki gumką potrzymujemy strony, tak, aby książka była wygodnie rozłożona. Pewnie powiecie, że książki kontrastowe są na krótko. Ja się z tym nie zgodzę. W moim zestawie jedna książka jest biało-czarna idealna już dla noworodzia,  druga z kolorami.




 Nie od dziś bowiem wiadomo, że dziecko najpierw nie widzi kolorów, a jego świat to cienie i światła. Później zaczyna widzieć dwa kolory czarny i biały. Dopiero później stopniowo do jego balety barw wchodzą poszczególne kolory jak żółty, czerwony, zielony itp. Jednak nawet w późniejszym etapie, gdy już widzi kolory książki kontrastowe wspaniale ćwiczą jego wzrok oraz mózg. Patrząc na obrazek kontarstowy dziecko wytęża wzrok, potrafi skupić na nim uwagę. Czasem przy kontrastach występuje też złudzenie optyczne. Tak na prawdę książeczki kontarstowe przydają się nawet na późniejszym etapie wiekowym. Obrazki kontrastowe też są bardziej wyraźne, można z nich uczyć się nazw przedmiotów. U nas po zamontowaniu panelu z książkami Szymek był zachwycony.


W zamontowanym foteliku tyłem do kierunku jazdy bacznie obserwował obrazki znajdujące się przed nim. Co ciekawe i stanowi wielki atut owego panela to to, że pasażer siedzący na miejscu obok kierowcy może swobodnie i wygodnie przewracać strony, lekko sięgając do tyłu. Tak samo łatwo jesteśmy jednym ruchem odczepić książeczkę, aby podac ją dziecku do ręki. Siedząca obok brata Lusia w swoim foteliku, była również zaintrygowana książeczkami. Jej jednak wpadła w oko ta z kolorami i bardzo chciała ją przeglądać. Jednym ruchem więc odczepiłam ją, aby móc ją jej podać do ręki. Później podczas podróży "czytała" bratu wymyśloną przez siebie historię na podstawie obrazków z książki. W ten sposób zrodziła się podróżnicza zabawa. Patrząc na dany obrazek trzeba wymyśleć z nim jakąś historie, zdarzenie lub ułożyć zdanie.



Później zabawę trochę zmieniliśmy i Lusia otwierała książeczkę i ja musiałam zgadnąć jaki widzi obrazek. Mogła odpowiadać tylko tak/nie a ja zadawałam pytanie "Czy to zwierzę?" "Czy to jeździ?" Tak upłynęła nam 2 godzinna podróż. Szymek od natłoku wrażeń i patrzenia na obrazki po pewnym czasie zasnął. Cała podróż minęła nam szybko i w miłej atmosferze, bez krzyków i jęków. Do owego panela możecie dokupić też inne książeczki, więc wasz zestaw podstawowy złożony z dwóch książeczek możecie powiększyć o kolejne. Znajdziecie je w już sprawdzonym sklepie TUTAJ. Jak widzicie taki panel z książeczkami ma wiele zastosowań i sprawdzi się u niemowlaka jak i u 2 latka. Ja jestem bardzo zadowolona i mata samochodowa jeszcze wiele wycieczek z nami spędzi jako towarzysz do zabaw podczas podróży. 
























Komentarze

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)