Bułeczki śniadaniowe z nasionami chia

Lubicie rano na śniadanie ciepłe bułeczki? A może tak jak ja zapomnieliście kupić pieczywa dzień wcześniej i teraz macie problem co zjecie na śniadanie? Proponuje więc Wam, abyście zrobili szybkie bułki śniadaniowe z nasionami chia. Nie dość, że będą zdrowe, to jeszcze pyszne. Na szczęście ja poczyniłam ostatnio małe zakupy w sklepie BioIndygo.pl . Długo szukałam sklepu ze zdrową żywnością w dobrej cenie.





SKŁADNIKI:

  • 1/3 szklanki nasion Chia
  • 1 łyżka soli (ja używam himalajskiej)
  • 1 łyżka cukru
  • 5g suchych drożdży (można użyć świeżych, ja akurat miałam suche)
  • 100ml mleka
  • 100ml letniej wody
  • 350g mąki pszennej
  • 10g masła


PRZYGOTOWANIE:
  1. Najpierw wlejcie mleko do małego garnuszka i wymieszajcie z cukrem. Postawcie na gazie i czekajcie aż zacznie się gotować. Potem wyłączcie gaz i dodajcie drożdże i mieszajcie, aż się rozpuszczą. Tak przygotowane zaczyn odstawcie na pół godzinki w ciepłe miejsce i przykryjcie ścierką.
  2. Do dużej miski wsypcie mąkę, dodajcie letnią wode, sól, nasiona chia i roztopione masło. Wszystko wymieszajcie. Później dodajcie zaczyn drożdżowy i mieszajcie aż ciasto będzie jednolitą masą.
  3. Ciasto może trochę się lepić i to normalne. Przykryjcie je ściereczką i postawcie gdzieś w ciepłym miejscu na 30 minutek.
  4. Ciasto powinno podwoić swoją objętość. Teraz smarujecie blaszkę i układacie na niej małe kulki lekko spłaszczone, takie bułeczki. Warto z góry lekko zrobić rowki taki krzyżyk jak macie na bułkach w sklepie na kajzerkach.
  5. Wstawiacie do pierkanika na 30 minut, aż będą zarumienione. 
  6. Warto w połowie pieczenia posmarować bułki jajkiem z wodą. Wcześniej w osobnym kubeczku wymieszajcie jajko z 1 łyżką wody i tą mieszanką smarujcie bułeczki. Będą bardziej chrupiące.
  7. Kiedy bułki już będą rumiane i urosną, a czas pieczenia upłynie. wyłączcie pierkanik, ale nie wyciągajcie ich jeszcze z piekarnika. Zostawcie niech sobie odpoczną.
  8. Później możecie wyjąć i przykryć ścierką, aby nie wyschły.

SMACZNEGO! :)



Wszystkie zdrowe dodatki typu sól himalajska, nasiona chia, sezam itp. znajdziecie w ofercie sklepu BioIndygo.pl który polecam z całego serca. Ceny ma bardzo atrakcyjne i z pewnością każdy znajdzie dodatki do bułek i nie tylko pod siebie.


Komentarze