SEX rozmawiać czy głupka udawać?

Czym jest sex? Jak byłam mała było to dla mnie coś obrzydliwego, dziwnego. Z wiekiem robił się czymś ciekawym. Gdy byłam nastolatką miałam taką sytuacje:
Sobota rano przemierzam przedpokój w stronę kuchni. Naglę słyszę dziwne odgłosy wydobywające się z sypialni moich rodziców. Jak na małolatę przystało ciekawość wygrała i wlazłam do tego pokoju. Wiem najpierw się puka, ale jakoś nie zdążyłam. Wchodzę i co widzę dwoje ludzi odskakujących od siebie jak poparzeni. Mnie zamurowało i szybko wyszłam zamykając za sobą drzwi. Szczerze w tam tym okresie i wieku, jako dzieciak patrzyłam na moich rodziców jak na "dinozaury", którzy takich rzeczy już nie robią. Zapewne moje dzieci kiedyś też tak na mnie zapewne spojrzą. Po chwili przyszła do mnie mama i zaczęła rozmowę "Bo wiesz, bo my się tak mocno przytulamy, czasem tak ludzie robią, to nie jest tak jak myślisz". 




No właśnie a co ja myśleć mogę? Kiedyś, teraz i pewnie jeszcze długo większość rodziców unika tematu rozmów o seksie o tym czym on jest tak na prawdę. Może gdybyśmy otwarcie rozmawiali z dziećmi na temat sexu nie było by problemów z nastolatkami w ciąży, jakieś głupie zabawy słoneczko. Prawda jest taka, że dzieci nie mają zielonego pojęcia tak na prawdę czym jest sex i jakie niesie za sobą konsekwencje. Ponieważ rodzice z nimi nie rozmawiają szukają w pewnym wieku na własną rękę informacji w internecie, filmach, od starszych kolegów. A nie tędy droga. To rodzic jest od edukowania i rozmawiania z dzieckiem nie tylko na tematy łatwe, ale też te trudne. Wyobraźcie sobie, że miesiączka ma również dużo wspólnego ze współżyciem. Ostatnio czytałam na internecie wypowiedzi młodych nastolatek, które wzajemnie się edukowały na tematy współżycia. Oczy by Wam wyszły z orbit jakbyście przeczytali te wszystkie mądrości wzięte z kosmosu.


Jedne takie rzucające się w oczy był:

-Jeśli uprawiasz sex podczas okresu, nie zajdziesz w ciążę (nosz po prostu ręce opadają)

-Jeśli chłopak dojdzie kiedy siedzisz mu na kolanach możesz być w ciąży (śmiać się czy płakać?)

-Trzeba kochać się z wieloma bo wtedy jesteś fajna i wiesz jak dobrze to robić 



Czy to nie jest przerażające?
Ta niewiedza dzieci, nie mają pojecia o tym o czym piszą. Sex traktują jako zabawę, jako konieczność, przymus, jaką modę. A czy tym właśnie on jest? Pomyślcie czym jest on dla Was?


Znalezione obrazy dla zapytania sex śmieszne



Ja kiedyś gdy córka mnie zapyta skąd się wzięła lub przyjdzie ten czas na rozmowę o sexie, będę chciała aby wyniosła inne wartości i mądrości.Wyobraźcie sobie pyszne, najlepsze ciastko z kremem, którego zjedzenie raz na jakiś czas czyni je pysznym i wyjątkowym. Tak samo z sexem, jeśli poczekamy do odpowiedniego momentu i będziemy chcieli tego tak na prawdę (nie mówię tu o czekaniu do nocy poślubnej) To ten moment zapamiętamy na długo.



Kiedy moja córka będzie stała przed decyzją, bo ktoś jej coś zaproponuje chciałabym, aby umiała odmówić. Sex, współżycie to coś wyjątkowego. Jest czymś więcej niż zabawa, to pokazanie sobie wzajemnej akceptacji, miłości, bliskości drugiej bliskiej naszemu sercu osobie. Ten pierwszy raz powinien być wyjątkowy dla kobiety ale i mężczyzny. To takie uczenie się siebie na nowo, poznawanie. Sex to też miłość, jednak nie jest on w życiu najważniejszy bo da się żyć bez niego. Wiem co mówię, mój mąż i ja podczas trwania obu ciąż nie mogliśmy nic, potem też nic bo połóg. I nikt nikogo nie zdradził, nadal jesteśmy razem i bardzo się kochamy.

Podobny obraz

Chce, aby takie mądrości moje dzieci wyniosły, że sex jest przyjemny, ale też wyjątkowy. Mówienie, że dzieci wzięły się z przytulania i tak tłumaczyć to nastolatkowi to trochę śmieszne nie uważacie? Bo gwarantuje Wam, że aż taki głupi to on nie jest.



Warto też rozmawiać o konsekwencjach wszystkich, nie tylko o ciąży, ale też o ryzku zachorowań na różne choroby. Właśnie dlatego warto też, uświadamiać dzieciom/nastolatkom ,że wszystko niesie pewne konsekwencje. Nie chodzi o zniechęcenie ich do współżycia, ale uświadomienie pewnych wyborów. Warto zabrać do ginekologa córkę, a syna uświadomić o prezerwatywach o tym też jak należy być czułym podczas stosunku. Nie mówmy tylko
"Obyś nie przyniósł wnuka.wnuczki, weź się zabezpieczaj" On kiedyś ma wyrosnąć na mężczyznę, możliwe, że ojca Waszych wnuków a z takim podejściem to daleko nie zajedzie. Kobiety chciałybyście mieć faceta, który głównie myśli, co by nie wpaść? Nie myśli, żeby było Wam obojgu przyjemnie, aby celebrować ten moment, chwile?

Znalezione obrazy dla zapytania sex śmieszne


No właśnie. Nie bójcie się tematu stosunku to jest temat trudny, jednak jeśli Wy tego nie zrobicie zrobią to inne dzieciaki, a ich wiedza jest nijaka. Kto inny ma im pokazać miłość i opowiedzieć o niej jak nie rodzic, który właśnie ma dziecko z takiej miłości?
Nawet jeśli jesteście samotnymi matkami to nic nie szkodzi, bo jednak kiedyś przeżyłyście tą miłość wyjątkową i wiecie czym ona jest prawda?


Sex był, jest i będzie, jednak spojrzenie na niego i rozumienie go przez młodzież może się zmienić dzięki Wam właśnie. To Wy macie na to wpływ, jak postrzegać będą go Wasze dzieci :)



Znalezione obrazy dla zapytania rozmowa o sexie z dzieckiem

Komentarze