Nauka przez zabawę -wspólne czasu z maluchem spędzanie

Jako mama i pedagog staram się łączyć zabawę swoich dzieci z nauką. Idąc tym tropem natrafiłam na wydawnictwo Kapitan Nauka, który w swoim asortymencie ma do zaoferowania edukacyjną serię przeznaczoną już od maluszków po starszaków chodzących do szkoły.
Gdy wejdziecie na stronę Kapitana Nauki zobaczycie podział produktów według wieku

  • dla malucha
  • dla przedszkolaka
  • dla ucznia
  • dla rodziców
Ja wybrałam artykuły ze strefy "dla malucha":
  • Karty obrazkowe+poradnik "Angielski dla malucha -zwierzęta" 2+
  • "Gra Lotto zwierzęta" 2+
  • "Zagadki obrazkowe Re, re, kum, kum!" 2-3 lata

KARTY OBRAZKOWE



Jeśli szukamy czegoś, co będzie stymulowało naszego malucha uczącego się mówić te karty idealnie się do tego nadadzą. Jest cała seria podzielona na różne kategorie: zwierzeta, owoce, zabawki itp. Jest wersja w języku polskim ale i w angielskim. Ja posiadam tą drugą. Nie od dziś wiadomo, że tym szybciej zaczniemy stymulować małego człowieka słowami w innym języku tym jest większa szansa, że będzie lepiej chłonął obcy język. Karty są krtonikowe, obrazki duże i pod nimi nnapisana nazwa w języku angielskim. Dziecko zaczyna kojarzyć wzrokowo obrazek+ wyraz. Takie karty świetnie nadadzą się też podczas nauki czytania globalnego, poznawania nazewnictwa danych rzeczy, nowych wyrazów, pisowni, czytania. Więc całkiem sporo zastosowań. Koszt takich kart nie jest duży bo już jeden zestaw można kupić za około 15zł.








GRA LOTTO 


Gra lotto jest stara jak świat, jednak tym razem mamy ją w nowym wydaniu. Kapitan Nauka zatroszczył się o najmłodszych, aby również mogli grać z rodzicami. Podcza gry dziecko uczy się spostrzegawczości, nazw zwierząt, odgłosów jakie wydaje dane zwierzę, a także w jakim środowisku żyje, ćwiczy też pamięć wzrokową, refleks. Całkiem sporo jak na niepozorną grę dla najmłodszych. Zestaw składa się z plansz z różnymi środowiskami życia zwierząt, na każdej planszy jest 6 obrazków różnych zwierząt, dopasowane do danego środowiska. Prócz tego są krążki z obrazkami zwierzątm tych samych, które są na kartonowych planszach. Grę najepiej rozpocząć z jedną planszą dla każdego gracza z czasem można zwiększyć ilość do dwóch. Teraz losujemy krążki i gracz musi szybko zobaczyć, czy zwierzę z krążką posiada na planszy. Wygrywa gracz, który zakryje krążkami całą plansze i wtedy krzyczy "Lotto". Ja też wykorzystałam grę do nauki zwierząt i nie tylko. Brałam poszczególne plansze, a przed Lusią rozkładałam wszystkie żetony zwierzątkami do góry, ona miała za zadanie odnaleć wszystie i ułożyć je na planszy, oczywiście, aby nie było zbyt łatwo jeszcze je nazywała albo pytałą "co to" jeśli danego nie znała. Prócz nazwy zwierzaka, uczyłyśmy się jaki odgłos ono wydaje i gdzie mieszka. Później troszkę zmodyfikowałam zabawę i odwróciłam żetony obrazkami do dołu, zaś plansze rozłożyłyśmy z boku. Teraz odkrywała żeton i musiała dopasować go do danego środowiska. Co ciekawe Lusia nawet sama potem brała plansze i próbowała dopasować żetony do nich. Moje dziecko było zajęte samo ze sobą i grą przez prawie godzinę to bardzo długo jak na nią. Gra jest już od 2 roku życia, więc idealnie nadaje się na początek przygody z planszówkami. Koszt około 30zł, więc na prawdę niewiele jak za taką fajną grę.













ZAGADKI OBRAZKOWE


Połączone karty ze sobą za pomocą plastikowego bolca, dzięki temu możemy je rozkładać, ale nigdy żadnej nie zgubimy. Karty są dwustronne dzięki temu mamy łącznie do dyspozycji aż 200 zagadek obrazkowych. Z tej serii są dwa zestawy "Re, re, kum, kum!", który posiadam i drugi "Hip, hip, hurra!". Zagadki według producenta są dla dzieci w wieku 2-3 lata. Plusem zagadek jest ich rozmiar, można nimi bawić się zarówno w domu jak i w podróży. Jeśli często macie problem na długie trasy czym zająć malucha, to te zagadki go rozwiążą. Na pewno się nigdy nie znudzą, a że jest ich dużo, można dozować i wybierać różne, nie idąc po kolei. Zagadki mają też różny poziom trudności od bardzo łatwych do tych trudniejszych, dziecko podczas rozwiązywania tego typu zagadek uczy się:
  • logicznego myślenia
  • kojarzyć obrazek z daną wiedzą
  • poszerza wiedzę o zwierzętach 
  • spostrzegawczości
  • podejmowania decyzji (podczas wybierania odpowiedzi z kilku propozycji)
Obrazki są bardzo czytelne, kolorowe co dodatkową uatrakcyjnia zabawę w zgadywanie. Zagadki obrazkowe to idealne zagadki na początek, aby dziecko chciało pobudzać swoje logiczne myślenie. Takie zagadki też ćwiczą pamięć po paru razah za pewne dziecko wykuje na pamięć odpowiedzi, ale to dobrze, bo dzięki temu wyniesie dodatkową wiedzę czerpaną właśnie z tych zagadek. Zacznie kojarzyć obrazek z zagadką. Można też potem wzbogać zabawę i wykorzystywać obrazki do wymyślania własnych zagadek, bowiem każdy obrazek i każdą zagadkę można troszkę przerobić i dziecku w ten sposób zagadki nigdy się nie znudzą. Polecam serdecznie bo warto, a koszt niewielki bo około 20zł. 











Komentarze