Książkowe czytanie wyobraźni pobudzanie

Lubicie książki? Ja uwielbiam. Lusia także ma pokaźną biblioteczkę i co dzień coś wspólnie z nią czytam. Nie tylko przed snem, ale też w ciągu dnia. Idą święta więc zaczęłam się rozglądać za nowymi nabytkami. Mój mąż ostatnio chciał jakiejś odmiany czegoś nowego, ale jednocześnie odprężającego. Wychodząc na przeciw jego wymaganiom nabyłam 

  • KOMIKS  
Lucky Luke "Jednoręki bandyta"



Kto z Was jako dzieciak nie widział bajki z głównym bohaterem Lucky Lukem ten niech żałuje. To była jedna z lepszych przygodowych bajek o kowboju, który jest najszybszym rewolwerowcem na Dzikim Zachodzie. Ciągle staje na drodze braci Daltonów, którzy co rusz coś knują i łamią prawo. 
We wszystkich jego przygodach towarzyszy mu jego wierny rumak Jolly Jumper oraz troszkę głupkowaty pies Bzik. "Jednoręki Bandyta" to jeden z ponad 70 tytułów komiksów o jego przygodach. Tym razem Lucky Luke musi eskortować dwóch braci Artura i Adolfa Caille, którzy są wynalazcami. Tym razem stworzyli maszynę do gier, która ma wzbogacić życie w gniazdach hazadru. Postanawiają ją przetestować i wyruszyć po różnych casynach, aby ją sprawdzić, ochraniarzem zaś ma być właśnie Luky Luke. Oczywiście podczas tej podróży ktoś stanie na drodzę, aby przejąć wynalezioną maszynę, jak również pojawią się zabawne sceny, kiedy osoby testujące ją wygrywają w gre lub przegrywają w nią. Na prawdę warto przeczytać, a takie komiksy czyta się jednym tchem. Ilustracje także robią wrażenie bo są wykonane z dbałością o najmniejsze szczegóły tak, aby czytelnik czytając komiks, czuł się niczym byłby jego częścią :)Mąż mój zachwycony i już o drugi jakiś mnie tytuł prosi. A jest z czego wybierać bo jak już pisałam wyżej jest ich ponad 70.









  • KSIĄŻKA NA PODSTAWIE FILMU
Vaiana Skarb Oceanu -Kocham ten film


Od pewnego czasu zrobiło się o niej głośno, a film ponoć jest wspaniały. Jeśli jest tak samo wciągający jak książka na jego podstawi to z pewnością warto go zobaczyć mowa o Vaiana. 
Vaiana jest to córka wodza wyspy Motunui. Jednak nie jest to typowa księżniczka, ma w sobie coś. Mimo wbrew zakazom ojca postanawia żeglować po otwartym oceanie, przeżywać przygody. Niesamowite jest to, że odczuwa szczególną więź która łączy ją z oceanem. W tej książce opisywana jest jej przygoda o tym jak postanawia przywrócić zaginione serce Te Fiti, która jest matką wszystkich wysp. Oczywiście na drodzę napotka masę trudności, jednak ona się nigdy nie poddaje i zawsze walczy do samego końca. Jej pomysłowość i spryt robią wrażenie. Książka napisana jest bardzo prostym językiem, litery są duże więc super się sprawdzi przy nauce samodzielnego czytania. Moja 2,5 latka jest nią zachwycona. Wrażenie robią też wielkie i piękne, kolorowe ilustracje. Na prawdę takie ilustracje wciągają jeszcze bardziej i urozmaicają czytanie. Pozwalają zobaczyć to co się działo, wczuć się w książkę. Okładka twarda. Myślę, że wspaniale nada się na prezent już dla maluchów 2+. Do czytania w ciągu dnia czy przed spaniem. Uwaga książka choć jest o przygodach dziewczyny to nadaje się także do czytania dla chłopców. Bywają także zabawne momenty, ale i chwile niepewności czy straszne. Mnie ogólnie bardzo się książka podoba i muszę z Lusią zobaczyć Film, bo jestem mega go ciekawa.







  • CIĄG DALSZY FILMU/BAJKI
Wielka Księga Przygód Kraina Lodu


Znana i lubiana przez dzieci i dorosłych "Kraina Lodu." Wzruszająca i piękna bajka o dwóch siostrach i ich ogromnej miłości do siebie nawzajem, że jest wstanie przezwyciężyć wszystko. Jednak film się urywa i co dalej? Z pewnością nie jeden fan/fanka chciałaby więcej i więcej przygód Anny i Elsy. No i proszę o to i są, dalsze przygody Anny i Elsy w 3 opowiadaniach spisane. Książka jest raczej dla starszych dziewczynek, nie posiada ilustracji (czasem bardzo tego żałowałam, choć dzięki temu też można ruszyć własną wyobraźnię i się przenieść w magiczną krainę zamykając oczy. Dzięki tej książce wraz z tymi dwoma siostrami wyruszycie w podróż po ośnieżonych szczytach górskich i stoczenie walki z mroźną magią. Znajdzie się także coś dla osób lubiących zagadki, poszukiwaczy przygód bowiem będziecie szukać wraz z Anna i Elsą szukać ukrytych korytarzy w zamku w Arendelle. Poznacie też masę mrocznych tajemnic, jest to chyba jedyne opowiadanie, które trzyma w napięciu i niewiadomej do ostatniej chwili. I nagle okazuje się, że byliście w błędzie myśląc coś, a zakończenie jest zupełnie inne. Bardzo fajne, lubię takie opowiadania z niespodzianką na zakończenie, coś co wydaje się takie oczywiste, okazuje się błędnym myśleniem i zupełnie czymś innym. A na koniec coś dla osób lubiących zabawnego bałwanka Olafa, ten to zawsze coś zbroi lub zrobi zabawnego. Tym razem zabierze cię na handel lodem. Brzmi dziwnie? Ależ zobaczyć, że pokochasz tą historię najbardziej ze wszystkich trzech, a ile się przy tym uśmiejesz. Gwarantuje. Książke czyta się lekko i przyjemnie. Powoduje, że się rozluźniamy, a i opowiadania są bardzo wciągajaće po przeczytaniu miałam niedosyt, że już koniec tak szybko, bo chciałam kolejne opowiadania z udziałem tych bohaterów.







Wszystkie te książki są wydawnictwa EGMONT , ceny ich także są przystępne. No i co najważniejsze ksiązka to chyba jeden z lepszych prezentów bo taki uniwersalny, można dać z dedykacją i wtedy to pamiątka na całe życie. Na okładce "Wielka Księga Przygód Kraina Lodu" z tyłu znajduje się teskt, który z pewnością nie jednego rodzica zainspiruje. Sami zobaczie jaki. Bo ja się z nim zgadzam w 100% "Czytamy dzieciom, kiedy są małe. wspieramy je, gdy uczą się czytać, a kiedy już czytać umieją, każde spotkanie z książką staje się dla nich niepowtarzalną przygodą". 


Komentarze

  1. Świetne książki❤lacky luck❤moje dzuevinstwi3 wśród 4 braci zawsze oglądałam z nimi��Monika Flom

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba widziałam wszystkie odcinki Lucky Luke w dzieciństwie ;) nie znam tych dwóch książeczek , chętnie przeczytalybysmy Krainę Lodu :-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)