Bo nauczycielem jest każdy, nie tylko pedagog.

Znalezione obrazy dla zapytania gazetka na dzien nauczycielaGodzina chwilę po ósmej pojawiasz się na świecie, patrzysz na mnie tymi małymi oczkami, w tych oczach widzę przerażenie nowym światem ale i ciekawość. Wiem, że liczysz na mnie, że pomogę Ci ten świat poznać, wszystko pokażę i nauczę. I tak już brniemy przez ten świat dwa lata, czasem nie znam odpowiedzi na zadane przez ciebie pytanie, czasem nie umiem ci czegoś wytłumaczyć, ale próbuję, a Ty dalej masz mnie za encyklopedię wiedzy. To dla Ciebie na nowo uczę się skąd się tęcza bierze i próbuję doświadczeniami wytłumaczyć to zjawisko, a Ty masz mnie za czarodzieja, co tęcze czaruje. A teraz znów od dwóch miesięcy drugi mały człowiek liczy na mnie znów patrzy tymi oczami, znów ja mam być jego wyrocznią. Teraz oboje na mnie liczycie, a ja uczę Was, uczę tego dziwnego świata. Uczymy się upadać, ale i podnosić wspólnie. Nie narzucam Wam niczego ja wam towarzyszę w tej podróży poznania. Czasem Wy uczycie się ode mnie a czasem ja od Was. Chce dawać Wam wybór, nauka to nasza zabawa. Wiem, że z czasem będą też inni nauczyciele co pokażą Wam więcej w danym temacie, wiem, że wszystkiego nie wiem, ale się staram. Bo nauczycielem jet każdy człowiek, każdy rodzic. Każdy czegoś nowego nas uczy. Dzięki temu się uzupełniamy.
Choć tak różni jesteśmy, choć czasem więcej nas dzieci niż łączy to jednak się wzajemnie uczymy. 

Dziś 14 października Dzień Nauczyciela. Kiedyś uczyłam dzieci innych rodziców, kiedyś towarzyszyłam innym dzieciom w ich drodze poznania. Kiedyś to z nimi dmuchałam bańki, zbierałam kasztany, czy skakałam po kałużach. Te chwile są miłe i miło jest wracać do tego wspomnieniami. Wtedy miałam niczym wypisane na czole "Nauczyciel" tak mnie postrzegano, a ja czułam się czasem jak przyjaciel któremu się ufa, jak anioł stróż, co musi stać i pilnować by nikomu krzywda się nie stała, czasem jak policjant co mandat wlepia i tłumaczy, dlaczego tak nie wolno robić, czasem jak dziecko gdy razem się bawimy. Taka ta rola "nauczyciela" jest złożona niby jedna osoba, a zadań ma wiele.
Wiem, że gdy moje dzieci pójdą do przedszkola i inni nauczyciele pojawiają się w ich życiu będę ich cenić za ich trud pracy włożony. To oni bowiem najbardziej przygotowują dzieci do życia w tym świecie zaraz po rodzicach. To oni zaczną spędzać 60% czasu dnia z moimi dziećmi. To oni nauczą jak pracować w grupie, jak się uczyć nowych rzeczy i radzić sobie z presją świata. Ja wtedy będę tylko towarzyszyczyć, ja będę obserwować jako mama iw razie czego naprowadzać, a gdy coś mi się nie spodoba, wspólnymi siłami z nauczycielami postaramy się załatwić sprawę, by wszyscy byli zadowoleni :)

Z okazji więc tego wspaniałego święta życzę Wszystkim RODZICOM, NAUZYCIELOM, DZIADKOM, wszytskim którzy czują, że są nauczycielami kogoś w życiu składam najserdeczniejsze życzenia. Bo bycie nauczycielem to ciężka praca :)

Znalezione obrazy dla zapytania gazetka na dzien nauczyciela

Komentarze