poniedziałek, 7 marca 2016

Racuchy dla alergika i matki na diecie

Najczęstszą alergią wśród małych dzieci i nie tylko jest uczulenie na mleko krowie i jaja. Lusia łapie się do tej większości niestety. Ponieważ chciałaby mimo wszystko miała ciekawe i urozmaicone posiłki wciąż szukam lub modyfikuję przepisy, tak by jej smakowało, ale i nie uczulało.
Dziś przepis na racuchy. Proste i szybkie idealne na poniedziałkowy deser lub obiad. Kto jak woli.


SKŁADNIKI:
  • cukier waniliowy
  • 10 gram świeżych drożdży 
  • 2 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki z ciepłą wodą
  • szczypta soli
  • 2 łyżki oliwi z oliwek lub olej rzepakowy
PRZYGOTOWANIE:
Wodę podgrzewamy, aby na prawdę była ciepła, to ważne bo będzie nam potrzebna do rozpuszczenia w niej drożdży. Kiedy je już rozpuścimy odstawiamy na chwilę na bok. Teraz do miski wsypujemy mąkę dodajemy cukier, sól, oliwę/olej. Teraz wlewamy rozpuszczone drożdże i wszystko mieszamy/ugniatamy. Ja ciasto wyrabiam rękoma tak jest mi najwygodniej i widzę czy się klei czy nie. Jeśli się klei należy dosypać jeszcze troszkę mąki. Teraz przykrywamy ściereczką i odstawiamy w ciepłe i suche miejsce, aby troszkę wyrosło ciasto. Średnio odstawiamy ciasto na 15-20 minut. Później formujemy i smażymy na oliwie z oliwek/oleju (można użyć masła, my nie możemy bo niestety uczula :/ ) Jeśli chcemy sobie bardziej urozmaicić racuszki to można wkroić do ciasta jabłka, gruszki. Po przestygnięciu posypujemy cukrem pudrem. Nigdy na mega gorące nie sypiemy cukru pudru bo się roztopi i wszystko wchłonie w racucha nie będzie taki fajny z posypką. 

UWAGA!!!
Jeśli chcemy by miały mniejszą ilość tłuszczu w sobie, to można po zdjęciu z patelni układać na chwilę na papierowy ręcznik je. Wtedy ręcznik wchłonie część tłuszczu :) 

Te racuchy mogą być grubsze od standardowych z jajem i mlekiem, ale to normalne :) Są jednak tak samo pyszne. 



ŻYCZYMY SMACZNEGO :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Będzie mi bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad, że tu byłeś. Zapraszam też do nas na fanpage :)