Zupa z kabaczka

Ostatnio nadmiar kabaczka miałam szukałam fajnego przepisu w necie, od Was też brałam. Lecz postanowiłam improwizować i tak powstała Zupa z Kabaczka. Wszystkim w domu smakowało, nawet Lusia zjadła i się oblizywała, tatunio Lusi no i nasz Pies Ciapek też dostał co nie co.
Teraz się przepisem podzielimy i podaniem bo jest ono najfajniejsze :)

SKŁADNIKI:

  • kabaczek (najlepiej mega gruby i duży)
  • natka pietruszki
  • 2 średnie marchewki
  • 1 korzeń pietruszki
  • 1 pomidor
  • 15 dag szynki konserwowej (dla dzieci drobiowa)
  • sól
  • pieprz
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • serek żółty lub mozzarella do posypania 
PRZYGOTOWANIE:

Do garnka nalewamy wody tak 1/2 garnka stawiamy na ogień. W międzyczasie kroimy szynkę w kostkę. Marchewkę i korzeń pietruszki myjemy, obieramy i tarkujemy na tarce. Natkę pietruszki myjemy i szatkujemy drobno. Pomidorka obieramy ze skórki i kroimy w kostkę. Wrzucamy do garnka. Teraz kabaczek. Myjemy go i odcinamy dupkę tak aby była taka piłka bez góry. Tak jak na zdjęciu.
Wyciągamy miąższ ze środka pestki wyrzucamy lub suszymy jak ktoś ma ogródek to sobie zasieje  :)
A miąższ na deseczkę i kroimy i wrzucamy do garnka. Z drugiej strony kabaczka też obcinamy dupkę i robimy to samo co z pierwszą.
taka miska powstanie
 Środek kabaczka podłużny obieramy ze skóry i wyciągamy pestki i kroimy w kostkę i wrzucamy pokrojony do garnka. Dolewamy wody do 3/4 garnka. Posolić, popieprzyć i wlać 2 łyżki oliwy. Przykrywamy pokrywką garnek i na małym ogniu się gotuje. Kiedy kabaczek jest już mięciutki  i warzywka też wyłączamy i nalewamy do wcześniej przygotowanych misek z kabaczka. 
to jak już prawie wszystko rozlałam zrobiłam zdjęcie
Na koniec można posypać serem żółtym lub mozzarellą. I gotowe. Smacznego :) 
 


Komentarze