Magiczne muffinki dla dużego i małego

zdjęcie z http://wdrawskupomorskim.pl/
Każdy maluch jak i mama przekąski słodkie lubi. No dobra, ale w ciąży  cukier trzeba ograniczyć, dzieciom też trzeba ograniczyć. A no trzeba. Więc moje magiczne muffinki będą idealne :D Nie ma w nich prawie cukru, nie są słodkie a są smaczne i można dowolnie zdobić :)
Jadłam je w ciąży i nie miałam problemu z cukrem. Robię je też często w domu mój małżon uwielbia i dzieciaki z rodziny. Teraz zdradzę Wam łatwy i szybki sposób na magiczne muffinki.

SKŁADNIKI:


  • 2 szklanki mąki
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • mniej niż 2/3 szklanki cukru
  • 2 łyżki proszku do pieczenia
  • 1 szklanka schłodzonego mleka
  • 1/3 szklanki roztopionego masełka
  • 2 jajka 
PRZYGOTOWANIE:

Do miski wrzucamy wszystkie suche składniki (mąka, cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia) a potem dodajemy jajka i mieszamy dodajemy pomału mleko i dalej mieszamy. Na końcu dodajemy roztopione masełko. (wcześniej można roztopić na gazie w małym rondelku i przestudzić, do ciasta nie wolno dodawać ciepłego masła) Masło dodajemy małym strumyczkiem robiąc przerwy, cały czas mieszając. Wszystkie składniki mieszamy na gładką masę. Aby ciasto było bardziej puchate, można na koniec wziąć ubijaczkę i parę razy poubijać, aby napowietrzy ciasto.
P.S. dla chętnych można rozdzielić masę i trochę odlać do drugiej miseczki i tam dodać kako lub barwnik spożywczy wtedy będziemy mieć masę kolorową i można mieszać z tą "białą" zwykłą masą i będą tęczowe muffinki. Ja zrobiłam zeberki czekoladowo-białe.
Na koniec rozlewamy ciasto do formy na muffinki (wyjdzie około 20 muffinek- zależy od wielkości formy) ciasto w formie musi być 2/3 wysokości formy. Inaczej nam się powylewa ciasto. Wstawiamy do rozgrzanego piekarnika do 180 stopni. pieczemy około 20-25 minut. Najlepiej po 20 minutach sprawdzić babeczki np patyczkiem



WAŻNE!!!!

Można babeczki przyozdobić pisakami, lukrem czym chata bogata :D

Jeśli chcecie nadziewane muffinki to pomiędzy jedną warstwą ciasta w formie a drugą dajecie pół łyżeczki lub łyżeczkę wybranego dżemu lub wkładacie owocka np wiśnie
.

Komentarze

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)