Niespodziankowe bajki oraz KONKURS!!!

   


        Wyobraźcie sobie, że otrzymujecie dziś magiczny klucz. Klucz, który otwiera wrota do cudownego świata, krainy marzeń, pragnień. Wspaniale brzmi prawda? Ja właśnie dziś jeden z takich kluczy, chce Wam pokazać. Jest nim wspaniała książka, która zabierze Was do wspaniałych miejsc i przeżyjecie z nią cudowne przygody. Część z Was wspólnie z dziećmi znajdzie też z jej pomocą rozwiązania od swoich problemów, albo nauczy się innego patrzenia na pewne sytuacje, które was spotykają. 

        "Niespodziankowe bajki Wielkie prawdy w małych opowiastkach" autorstwa Wojciecha Prusa OP oraz Małgorzaty Swędrowskiej to coś więcej niż książka. To jedne z najpiękniejszych ilustracji jakie w życiu widziałam. Są bowiem piękne, bajkowe, nasycone cudownymi kolorami, czyli posiadają wszystko to co powinny posiadać ilustracje w książce dla dzieci, ale też dorosłych. Do tego cudowne historie, które uczą, bawią, poruszają ważne tematy dla dzieci. Każda bajka to niespodzianka, a przecież dzieci i dorośli uwielbiają niespodzianki. 

    Każda bajka zakończona jest pewnym morałem oraz krótką modlitwą. Nie jest to "formułka" jaką znacie z lekcji religii. Bardziej taka osobista, dziecięca myśl lub namiastka rozmowy z Panem Bogiem. Podam Wam przykład po bajce o Hipciu, który nauczył się doceniać miejsce gdzie mieszka, jest modlitwa w której dziecko dziękuję Bogu za swoje miejsce gdzie mieszka. Taka niby prosta rzecz, a jednak fajnie jest docenić, że mamy takie miejsce. I nie patrzę tu pod względem tylko modlitwy. Pomyślcie ile razy wydawało Wam się, ze trawa jest bardziej zielona u sąsiada? Ile razy mówiliście "ja to bym mógł tak mieszkać jak Ci w telewizji." ? A przecież ta nasza przestrzeń, ten nasz dom/mieszkanie to najcudowniejsze miejsce. Pełne wspomnień, wzlotów i upadków, smutków i radości. Jednak w nim czujemy się bezpiecznie i możemy być sobą. 

    Każda bajka to lekcja. Lekcja przypominająca co w życiu jest ważne. Pokazuje nam problemy, które dotykają nas. Uczą zarówno dorosłego jak i dziecko. Żyjemy w biegu. Wracamy zmęczeni. Taka bajka czytana wieczorem nawet pomoże podsumować dzień, doszukania się co było w nim dobrego. Często wydaje nam się, że mamy zły dzień. Smutek, stres bywa przytłaczający. I mamy do tego wszystkiego prawo. Jednak cudownie jest przed spaniem odkryć choć jedną, małą pozytywną rzecz danego dnia. Może to będzie uśmiech z miłym "Dzień Dobry" od sąsiada, może ktoś ustąpił miejsca nam w autobusie, a może zjedliśmy ulubione lody. To niby rzeczy niezauważalne, pozornie mało znaczące. Jednak tego gorszego dnia, zyskują na wartości. 

    Kolejna bajka, która chwyciła mnie za serducho, jest o rodzinie zajączków. Starszy brat szykuje się na wymarzony wyjazd, aż tu nagle trzeba zmienić plany, bo młodszym bratem musi się zająć. Rodzice bowiem nie mogą. Następuje ogromna rozpacz i wewnętrzna frustracja. Jednak ten smutek i złość przerodzi się w niedługim czasie w podziw do młodszego brata. W życiu też czasem zmieniamy plany, bywa różnie. Jednak to nie znaczy, że dzień przez to będzie gorszy. Będzie inny, jednak to tylko od nas zależy czy będzie wyjątkowy.

    Jakiś czas temu usłyszałam słowa, że żyć trzeba nie tak, jakby się planowało, ale tak, jak daje nam je życie. Musicie przyznać, że to głęboka myśl. Ja sama snułam ogrom planów w ciąży, jak będzie to wszystko wyglądać i życie to zweryfikowało. Miki urodził się chory, musiałam zmienić cały plan. Jednak czy przez to moje macierzyństwo jest gorsze niż planowałam? Nie, ono jest inne, wyjątkowe i równie piękne, jak to które planowałam. 

    Nasza życie to niespodzianka, jak te bajki. I to zależy od nas jak odbierzemy każdą z lekcji życia. Chciałabym, aby moje dzieci z pomocą tych bajek, potrafiły być wdzięczne i doceniały każdy dzień jaki mają, takim jaki jest. Bo we wszystkim, w każdej decyzji jest jakiś większy lub mniejszy sens.

    Te bajki niespodziankowe, dadzą Wam i Waszym dzieciom nadzieję, wywołają uśmiech i pomogą zakończyć każdy dzień z dobrą myślą na następny.


    Mam też dla Was konkurs. Wspólnie z Wydawnictwem W drodze postanowiliśmy zorganizować konkurs. Do wygrania będzie jedna książka "Niespodziankowe bajki". Co trzeba zrobić? Wystarczy polubić organizatora i sponsora na Facebook. Napisać w komentarzu, pod tym wpisem: "Za co Wy jesteście wdzięczni w swoim życiu?" Jedna osoba zostanie nagrodzona. Termin zgłoszeń 8.06-30.06.2021. Zapraszajcie znajomych, tym nas więcej tym weselej.  


   


Komentarze

  1. Jestem wdzięczna za to że po każdej burzy w moim życiu wychodzi słońce. Że dzięki magicznemu kluczowi zamykam za sobą złe chwile w życiu a otwieram drzwi z nową nadzieją, że jeszcze będzie pięknie, że jeszcze będą zdrowa i wygram z każdą chorobą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem wdzięczny w swoim życiu za to wszystko, czego już doświadczyłem. Za kochające mnie osoby. Za wnioski, które wyciągnąłem po upadkach. Za dobrych ludzi których spotkałem. Za wsparcie, na które czasem nawet nie liczyłem. Dziękuję za Jezusa, który oddał swoje życie za wszystkich ludzi, aby mieli szansę trafić do nieba. Jest za co dziękować w każdym dniu, nawet kiedy wydaje się, że wręcz przeciwnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem wdzięczny w swoim za życiu za to, że choćbym przechodził przez najciemniejszą z dolin, to Pan jest ze mną.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)