Reginka szuka domu. Akademia mądrego dziecka. Pomóż mi przetrwać - książka o trzmielu

     


Dzieci już od małego są bardzo ciekawe świata. Widzą go jednak inaczej i rozumują często na swój sposób. Wiecie jak to jest rodzic się produkuję ze wszystkich sił, aby dany temat był zrozumiały, jednak dziecko często zapamiętuje to zupełnie inaczej. 

   Tak samo jest, gdy chcemy pokazać i uczyć dziecka o przyrodzie. Przecież ona taka piękna i nasz świat bez niej by nie istniał. Jednak jak nauczyć dziecko o tym jak tą przyrodę wspierać? Żyjemy obecnie w takich czasach, że świat ciągle się zmienia. Przyroda już nie jest taka sama jak kiedyś. Tam gdzie ja sama za dzieciaka jeździłam do lasu czy na polankę, stoją teraz domy mieszkalne czy powstały asfaltowe drogi. To smutne. Z jednej strony rozumiem, że świat idzie do przodu, z drugiej zaczyna znikać to co jest bardzo ważne. Bo przecież nim był człowiek przyroda była pierwsza. 

    Chciałabym, aby moje dzieci prócz pięknego dzieciństwa, bogatego w przygody, pamiętały też o przyrodzie i umiały o nią zadbać. Musimy bowiem pamiętać, że jeśli my nie zadbamy o przyrodę, to nikt inny tego też nie zrobi. To tylko od nas zależy jaki świat będą oglądać nasze wnuki i prawnuki itd. 

    Ostatnio głowiłam się jak pokazać dzieciom jak mądrze wspierać przyrodę i pomagać stworzeniom tu żyjącym blisko nas. Tak trafiłam na serię z Akademii Mądrego Dziecka. Tym razem książka jest o królowej Trzmieli, która wpada  w kłopoty. Niestety po przebudzeniu ze snu zimowego wpada do kałuży. Jednak na ratunek przychodzi jej mały chłopiec Staś. Reginka jednak w niedługim czasie znowu wpadnie w kolejne klopoty. Czy uda się jej złożyż jajeczka i przetrwać trudny okres? Dowiecie się tego z ksiażki "Reginka szuka domu. Akademia mądrego dziecka. Pomóż mi przetrwać"  wydawnictwa Harper Kids. Wszystko o cyklu życia trzmiela i o tym jak możemy mu pomóc. Nie wiem czy wiecie, ale trzmiele są ogólnie pod ochroną. 


Książka jest wydana w trwardej oprawie, z pięknymi ilustracjami. Prócz tego, na końcu mamy rysunkę z opisem budowy trzmiela. To niesamowitę, że podczas czytania tej ksiażki, nie tylko spędzamy czas z naszym dzieckiem, poszerzamy jego słownictwo, ale też pomagamy zdobyć mu wiedzę na temat przyrody i jej ochrony. 





Komentarze