Kreatywne zabawy DIY w 5 minut

Mam dziś dla Was coś innego. Nie będzie to typowy wpis jakie ostatnie u nas bywają. Tym razem wspólnie z dzieciakami zrobiliśmy 3 kreatywne zabawy. Nie zajęło nam to dłużej jak 5 minut, za to sama zabawa trwa już bardzo długo.


1.DMUCHAWKA- zabawa logopedyczna


Świetna i prosta gra. Do jej przygotowania potrzebny będzie karton najlepiej jakiś długi i niski. Wycinamy otwory na dole, takie myszkowe tunele. Na górze możemy napisać punktacje i wkleić postacie nad każdą norką. My ozdobiliśmy blokiem technicznym kolorowym. Teraz jeszcze pomponiki i słomka. I zaczynamy. Zabawa polega na dmuchaniu przez słomkę na pomponik, aby wprawić go w ruch. Tym sposobem przemieszczamy pomponik do norek. Liczymy punkty i wygrywa osoba, która zdobędzie najwięcej punktów :) Można modyfikować wdrążyć naukę kolorów lub zwierząt. Jednak głównie w zabawie chodzi o dmuchanie przez słomkę, prawidłowo wykonane ćwiczenie wspiera ćwiczenie aparatu mowy.

2. LODY -zabawa logopedyczna


Wycinamy rożki z kolorowego bloku technicznego i żetony. Teraz od nas zależy co narysujemy na żetonach. Możemy tak dzielić na zbiory lub sylaby. Taka zabawa na milion sposobów. Ja zrobiłam dla Lusi sylaby. Segregowała je według własnej wizji i czytała ze mną, a później według mojego wzoru. Fajna zabawa a przy okazji nauka.

3. SEGREGUJ - mała motoryka


Tym razem mała motoryka. Coś dla młodszych i starszych dzieci. Wycinamy w kartonie otwory można je obramować kolorami, można oznaczyć kategoriami. My zastosowaliśmy z boku oznaczenia. Lepienie bałwanka. Spadający listek i Krople deszczu. Do każdego otworu według wzoru należy wrzucić odpowiedni pomponik, aby wypełnić zadanie. Bałwanek składa się z 3 białych pomponików. Listek spada z 3 wysokości. Zaś z chmurki spadły 3 krople. Możliwości daje wiele taki kartonik, tylko od nzas zależy co chcemy z dzieckiem ćwiczyć. Pincete plastikową kupiłam w aptece za około 2zł. Oznaczenia (bałwan, listki i chmurkę z kroplą) wyciełam z bloku technicznego.


Do stworzenia wszystkich zabaw użyłam bloku technicznego z firmy Coloresca. Polecam serdecznie bo tam jest wszystko. Buźki wszelakie które rysowałam, były też kredkami z tej firmy. Swoją drogą są świetne, bo mają piękne kolory i się nie łamią i są idealnie dostosowane do wieku dziecka. Warto zerknąć. 





Komentarze