Nauka matematyki łatwo i prosto

Ostatnio w Biedronce w ręce mi wpadła niepozorna teczuszka. "Magiczne pisanie i ścieranie" Zawiera ona karty do ćwiczeń matematycznych

  • dodawanie
  • odejmowanie
  • mnożenie
  • dzielenie
Niektóre maluchy od września idą do szkoły, wiem, że dopiero wakacje co się rozpoczęły a ja tu dupę Wam truje już o nauce, ale cóż poradzić jak teraz w ręce mi to wpadło.
Wygląda to tak:

Karty są podzielone po 36 każdego rodzaju i każda dwustronna.Łącznie wiec po 72 zadania z każdej kategorii. 
Do każdej kategorii dołączony jest pisak ścieralny. Zmazywać można nawet zwykła chusteczką higieniczną. Sprawdzałam. 
Teczuszkę wydało znane wydawnictwo Olesiejuk. Ono dosyć dużo fajnych książek i pomocy naukowych wydaje na rynek.  Cena w Biedronce to 9,99zł w księgarni już około 13-15zł. Więc nie dużo, a warto się zaopatrzyć. Szczególnie niech zadbają rodzice pociech co do szkoły wyruszają.

Karty z kategorii Dodawanie i Odejmowanie mają działanie a z boku obrazek np. kaczuszki odpowiadający liczbą z działania. Dziecko magicznym pisakiem wpisuje wynik działania oraz rysuje odpowiednią ilość np. kaczuszek odpowiadającą wynikowi działania.
Rodzic sprawdza i jeśli dziecko popełniło błąd to zmazujemy i na nowo. Dużym atutem jest wielokrotność użytku kart, czyli jak naszym Pociechom będą zbędne możemy sprzedać/przekazać je dalej. Z pewnością długo posłużą nie jednemu dziecku. Idealne do utrwalania i powtarzania przed sprawdzianami a nawet zwyczajnie wykorzystane do nauki.
Ja np. wykorzystam z pewnością proste działania z dodawania i odejmowania w przedszkolu. Jaka to frajda będzie dla dzieci pisanie i zmazywanie. Choć mam nadzieję, że głównie na tym się nie skupią i coś wyciągną z tych zajęć. Poniżej krótki filmik, kiepsko idzie mi rysowanie/pisanie i nagrywanie filmu, ale macie pogląd mniej więcej jak to wygląda.


Lusia moja jeszcze za mała, ale jak podrośnie myślę, że chętniej będzie uczyć jak jej urozmaicę takimi gadżetami niż jak napisze na kartce zwykłej po prostu działanie. 
Karty fajne kolorowe, rysunki choć małe to czytelne. Dla młodszych dzieci można wykorzystać do liczenia paluszkiem obrazków ile jest zegarków i dziecko sobie policzy. To, że karty mieszczą się w teczuszce zapinanej na rzepy, czyni ją dodatkowo atrakcyjną i wygodną w przenoszeniu. Wszystko jest na swoim miejscu i można wszędzie ze sobą zabrać.
 

Komentarze