ROLL & WALL WSPINACZKA - wyruszamy na podbój szczytu

Nie wiem jak Wy, ale ja osobiście wole góry od morza. Tam bez względu bowiem na pogodę jest zawsze co robić. Góry też jak nikt potrafią słuchać, a każda droga na szczyt pozwala dobrze analizować życiowe problemy. No i te widoki. Ah kiedy zdobędziemy już szczyt odbiera nam mowę. Bo to co widzimy jest piękne i tak wspaniałe, że aż trudno uwierzyć, że jest realne.

Jednak czasem jednak ciężko jest wybrać się na wspinaczki takie jakby się chciało z dziećmi. Jak więc pielęgnować tą naszą miłość do gór i pasję? Za pomocą gier. Ostatnio szukałam idealnego prezentu dla takiego samego miłośnika gór jak ja i tak trafiłam na grę ROLL & WALL WSPINACZKA od GRANNA. Gra jest wspaniale wykonana, a sama już plansza robi ogromne wrażenie. Tworzą ją 3 kolumny i ramka. Jednak co ciekawe dzięki ruchomym elementą nasza plansza ma kilk wariantów i nigdy nam się nie znudzi. Świetnym wzbogaceniem gry jest też wieża do kości w kształcie góry do wspinania. Plecaki alpinistów wykonane z kartonu, gdzie każdy z graczy ma swój ekwipunek do wykorzystania podczas całej gry robią także wrażenie. Dzięki świetnej grafice dosłownie możemy poczuć się jakbyśmy właśnie byli w górach i mieli się wspinać na szczyt. Jednak nie jest to typowa planszówka, a bardziej gra bazująca na kościach. W tej grze musimy przewidywać co wypadnie na kościach i decydować iloma rzucimy. 



Gra polega na planowaniu rzutów kośćmi, ponieważ wybierając ich więcej, szansa trafienia odpowiedniej liczby na danym fragmencie ścianki ,równej bądź wyższej numerowi na planszy – rośnie.Jednak tym więcej wykorzystamy kośćmi w jednym rzucie tym później mamy mniejszą szanse manipulacji nimi. Zaplanować musimy również trasę, ponieważ odpoczywamy jedynie na półkach skalnych, ewentualnie przypięci do haków. Jednak liczba haków również jest ograniczona bo każdy ma do wykorzystania tylko 3 sztuki, ewentualnie w wersji rozszerzonej 4. Prócz tego nasz ekwipunek z plecaka, warto czytać jakie przedmioty mamy do wykorzystania i co daje nam poszczególny z nich.
Wygrywa osoba, która jako pierwsza zdobędzie szczyt. 



Jedno trzeba przyznać "Wspinaczka" to jednak z najciekawszych gier w jakie grałam. Grafika i wykonanie jest świetne. Proste zasady, a jednak bardzo wciągająca. Dająca możliwości gry losowej. Losowość wynika z kostek i tego nie zmienimy. Jednak układ ścianek możemy zmieniać podczas każdej gry. Wieża to mega atrakcja również dla dzieci, które z napięciem i radością wrzucają kostki i patrzą co wypadnie. Dwujęzyczność produktu to także zaleta, ponieważ możemy nauczyć się języka angielskiego jak również obdarować kogoś kto j.polskiego nie zna. 








Komentarze

Prześlij komentarz

Podobał Ci się wpis? To super! Pozostaw po sobie ślad, aby zmotywować mnie do dalszego pisania :)